top of page
  • תמונת הסופר/תדרור מדליון

קידום אורגני (SEO) לאתרי וויקס - עשרת השלבים לקידום מנצח

עודכן: 14 בינו׳ 2021

הקדמה

קידום אורגני SEO (ובעברית: אופטימזציה למנוע החיפוש) הוא תהליך שיש לבצע עבור כל אתר כדי שיוצג וידורג במנוע החיפוש של גוגל בצורה מדויקת על בסיס מילות מפתח נבחרות ועל בסיס התאמה ברמת התוכן, המבנה, העיצוב והיבטים טכנים נוספים שהוגדרו באתר. 

ההתאמה הזאת, תנגיש את האתר לסורקים של מנועי החיפוש כדי שיוכלו לאנדקס את האתר בצורה מיטבית. תהליך ה SEO ברובו נקבע ע"י סטנדרטים ותקנים מוסכמים הן למנוע החיפוש של גוגל והן למנועים אחרים (כמו בינג של מיקרוסופט). בוני אתרים מקצועיים, לא יעלו לאוויר אתר ללא הגדרות SEO בסיסיות עליהן נפרט בסעיפים הבאים. 


1. אשף האופטימזציה של וויקס - Wix SEO Wizard

וויקס מאפשרים לנו לבצע אופטימזציה בסיסית, נוחה ומהירה בעזרת אשף פשוט לתפעול הקרוי Wix SEO Wiz.

שימוש באשף יאפשר לנו להגדיר מילות מפתח ראשיות לאתר, לוודא שכותרות הדפים תואמות את מילות המפתח שלנו ולחבר את האתר לאינדקס של גוגל בלחיצת כפתור. האשף גם כולל הגדרות "קאוניקל" Caonical URLs, תבניות SEO שניתן לעשות בהן שימוש במידה וכותרות הדפים שלנו חוזרות על עצמן. כמו כן, האשף יודע לייצר לנו מפת אתר (XML Sitemap) בצורה אוטומטית ופשוטה. כל האלמנטים הללו בעבר היו מבוצעים בצורה ידנית ע"י בונה האתר, בעיקר ברמת הקוד של האתר. כיום עם האשף של וויקס, אין צורך (כמעט) להטמיע תגיות ברמת הקוד או לבצע שינויים טכנים מורכבים. רוב האופטימזציה הנחוצה לנו נמצאת בתפריטי הממשק של האתר. 

2. תגיות כותרות ותיאור הדפים (Title & Description Tags)

לכל דף באתר שלנו נגדיר כותרת (הקרויה Title Tag) אשר תוצג בלשונית של הדפדפן וגם בתוצאות החיפוש של גוגל, הכותרת הזאת, אולי החשובה ביותר מבין כל הפרמטרים השונים בתהליך ה SEO, תאפשר לגוגל להבין במשפט קצר מה תוכנו של כל דף, הכותרת צריכה להיות נוחה לקריאה וממוקדת. בנוסף נגדיר לכל דף באתר שלנו תיאור (הקרוי Description Tag). בתיאור זה נוכל לפרט על תוכנו של הדף, אך חשוב לכתוב את התיאור הזה בצורה אינטואיטיבית כפי שהינו ממש מתארים את הדף לקהל הלקוחות שלנו. אחת הטעויות הנפוצות של חובבנים היא למלא את תיאור הדף במילות מפתח, ללא קשר בין הביטויים וללא תחביר הגיוני (פעולה זו גם קרויה Keyword stuffing והיא כמובן מזוהה ע"י גוגל באופן מידי ומניבה יותר נזק מתועלת בתהליך הקידום).

3. קביעת סיומת ה URL (סיומות Slug)

כיום, וויקס מאפשרת בצורה פשוטה ונוחה עדכון ושינוי של סיומת הדף ב URL שלנו, ככה שאם האתר שלנו הוא: www.bigravity.com ואנחנו מקימים דף חדש בנושא פייסבוק, נוכל לקרוא לדף החדש: www.bigravity.com/facebook בצורה שבה גם גוגל וגם הקורא יבינו בדיוק איפה הם נמצאים בהיררכיה של האתר. לאחרונה וויקס גם איפשרו כתיבת הסיומת בעברית, מה שיכול אף להועיל לתהליך הקידום המקומי של האתר בעברית. נוכל להשתמש במילות המפתח שלנו גם בסיומת הדפים (בצורה הגיונית כמובן).

4. תגיות לכותרות הטקסט ומבנה (Heading tag H1-H6)

שלב חשוב מאוד בכל תהליך SEO הוא הגדרת רמות ההיררכיה של הכותרות והטקסטים בדפי האתר השונים, הנושא הזה חשוב מאוד לגוגל ואתר של יוגדר כראוי לא יובן ע"י הסורקים של גוגל. מנוע החיפוש צריך שנעזור לו להבין את המבנה הנכון של האתר כדי שיהיה לו קל להציגו בתוצאות החיפוש. ההגדרה עצמה היא די פשוטה (לכל דף באתר שלנו תהיה כותרת אחת בלבד הקרויה h1, תת הכותרות שיבואו מתחתיה, כמו תתי פרקים באותו הדף, יקבלו את התגית H2, וכן הלאה. הטקסטים יקבלו את התגית P, המעידה על פסקה טקסטואלית (Paragraph).


5. שימוש בנתונים מובנים (Schema)

המונח "סכמה" בקידום אתרים מתייחס להוספת קטע קוד קצר לעמוד באתר שלנו, המתאר את העסק, את המוצר, השירות או פרמטר אחר שנרצה להדגיש לגוגל ולהציגו כמידע הרלוונטי ביותר עבור הקורא באותו דף.

במהלך שתילת הקוד בדף, אנחנו בעצם מסמנים את אותו מידע ומדגישים שזה המידע אותו הקורא יעדיף (ככל הנראה) על פני תכנים אחרים באותו דף. 

נתונים מובנים יכולים להיות פרטים על אירועים, מידע כללי על בית עסק, שעות פתיחה, ביקורת על הצגה או ספר טוב, בלוג, דף תוצאות החיפוש של האתר ואף הדגשה של המחירים למוצרים או שירותים. המידע המודגש הזה יאפשר לגוגל להציג אותו כ"נתונים עשירים" (rich snipet) בתוצאות החיפוש. גוגל תמיד יעדיף לקדם אתרים אשר מנגישים לקוראים את המידע בצורה נוחה ופשוטה ועל כן מומלץ מאוד להשתמש בסכמה גם באתר שלכם.

6. שימוש בהפניות והימנעות משגיאות (301 Redirects)

ברוב המקרים הפניות 301 יוגדרו כאשר יש לנו מצב בו יש צורך לעבור מאתר ישן לאתר חדש (במקרים בהם מוחלפת התשתית או נעשה עיצוב מחדש), עולה גם  ההכרח לבצע הפניות של כלל כתובות האתר הישן ל"יעד" החדש שלהם באתר החדש. הפניות אלו קרויות 301 והן קבועות. ועל כן יש לבצע אותן בזהירות ובשימת לב יתרה. לדוגמה - אם באתר הקודם, היה לנו דף בשם Wix-SEO ובאתר החדש כותרת הדף באותו נושא תהיה Wix-SEO-2020, הרי שאנחנו צריכים לבצע הפניה מאחד לשני. גוגל מאוד לא אוהב לינקים שבורים שאינם מובילים לשום מקום, ואם אנחנו רוצים לשמר את מיקומנו בגוגל, יש לבצע הפניות אלו בהקדם האפשרי. 

7. התאמה מלאה למובייל וריספונסיביות לכל המסכים

בעורך של WIX, ניתן לעבור למצב מובייל, שם נמצא גם את כפתור המובייל אופטימייזר (Mobile Layout Optimizer) , מנסיונו, הכלי הזה לא תמיד מביא לתוצאות מדהימות, אבל הוא כן נותן לנו בסיס טוב לעבוד איתו. 

חשוב מאוד לעצב את גרסת המובייל של האתר בצורה נעימה ונוחה לקריאה, גוגל מבין כמה שימוש במובייל הוא דבר מהותי בימינו, ועל כן אתר שיהיה ריספונסיבי ויותאם לכלל סוגי המכשירים יתועדף על פני אתר מיושן שאיננו ניתן לקריאה או לתפעול בטלפון החכם שלנו.

8. מהירות האתר, שימוש בהנפשות וסרטוני רקע

שימוש נרחב מידי בהנפשות באתר, בסרטוני רקע ובאפקטים אחרים יביאו להאטה משמעותית בזמן טעינת האתר.

גוגל איננו מחבב אתרים איטיים (בלשון המעטה) ועל כן יש לבצע אופטימיזצייה לנושא הזה בהקדם האפשרי, הפחתת השימוש בהנפשות עד כמה שניתן וצמצום שימוש בוידאו כרקע לדפים שלמים או לסטריפים ללא צורך עיצוב מובהק. 

שיפור מהירות האתר תוביל את גוגל להעריך אותו יותר ולתעדף אותו על פני אתרים איטיים. 

9. גודל התמונות ותגית ה"אלט" (Alt Meta data)

עוד גורם משמעותי בהאטת זמן טעינת האתר (ובסופה - עצירה בקידום) הוא גודל התמונות באתר. מומלץ ביותר לבצע כיווץ של קבצי התמונות באתר לפני העלאתן (ניתן למצוא המון כלים חינמיים שמבצעים את הפעולה הזאת באינטרנט).

לאחר שהעלינו את כל התמונות הנדרשות, יש להגדיר להן Alt Text, תיאור קצר שמאפשר "לספר" לגוגל מה מכילה התמונה וכיצד הוא אמור להציג אותה לקוראים. השימוש ב Alt texts הוא חשוב ביותר לתהליך ה SEO ואף מקבל תשומת לב תוך כדי שימוש באשף ה WIX SEO WIZ, אשר לא יאפשר לך להתקדם עד שלא תתאר לגוגל מה מכילות כל התמונות באתר. 

10. גוגל "העסק שלי" - Google My Business 

כרטיס הביקור העסקי של גוגל, חינמי לחלוטין, ויעיל ביותר. הכרטיס מאפשר לכל בעל עסק לפתוח כרטיס ביקור עסקי שיופיע בתוצאות החיפוש במקום הראשון (מימין לתוצאות האורגניות). העסק צריך לעבור קודם אימות פשוט (לרוב עם קוד אימות שישלח אליכם בדואר תוך 20 ימים). הכרטיס מכיל את כל המידע על העסק, החל מהטלפון, שעות פתיחה, קישור לאתר וכלה בשירותים או הפריטים אותם אנחנו מוכרים באתר. הכרטיס הזה הוא נכס אמיתי שגם יכניס אותך ל Google Maps ויציג אותך כאוטוריטה בתחומך.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page